Як швидко перевірити, чи жива АКБ вашого автомобіля

Автор: Максимов Віталій

Практично кожен водій рано чи пізно стикається з ситуацією, коли вранці у автомобіля з'являються проблеми з акумулятором. Щоб зрозуміти, які саме це проблеми і чи можна реанімувати батарею, потрібно перевірити її стан. Сьогодні ми розповімо, як це зробити.

Як швидко перевірити, чи жива АКБ вашого автомобіля - today.ua

Індикатор

Перш за все, рекомендуємо оцінити рівень заряду по індикатору щільності і рівня електроліту на кришці АКБ. Якщо, звичайно, такий індикатор є.

Якщо індикатор зеленого кольору, то, значить, АКБ повністю заряджена, а рівень електроліту не викликає питань. Білий або сірий колір індикатора вказує на те, що батарея майже розряджена, а електроліту недостатньо. Найгірше, якщо індикатор чорний. Це означає, що акумулятор повністю розряджений.

Борткомпьютер

Якщо ваш автомобіль оснащується бортовим комп'ютером, то стан АКБ можна перевірити за його допомогою.

Популярні зараз

В Україні очікуються звільнення та підвищення зарплат, — Нацбанк

Китай може захопити Місяць та оголосити його своєю територією, - NASA

Kia показала електричну версію кросовера Sportage із запасом ходу 720 км

Українських біженців у Німеччині закликали виїхати до Польщі: в країні виник гострий дефіцит місць

При непрацюючому двигуні напруга повинна бути 12,5-12,8 В. Це означає, що батарея заряджена на понад 90%. Якщо напруга менше 12 вольт, то рівень заряду батареї менше 50%. Якщо напруга 10,5 -11,5 В, то з такою батареєю ви навряд чи заведете мотор.

Перевірка тестером

Досвідчені водії перевіряють батарею за допомогою мультиметра. Спочатку потрібно включити режим вимірювання напруги, а потім прикласти чорний щуп до "мінуса" акумулятора, а червоний щуп - до "плюса".

При вимкненому моторі і повністю зарядженій батареї напруга повинна бути більше 12,6 В. Якщо напруга 12,5 - 12,3 В, то рівень заряду батареї становить 75% - 50%, а 12,1-11.7 В - менше 25%.

Навантажувальна вилка

Цей метод перевірки підходить, якщо двигун заглушений не менше п'яти годин, а температура АКБ - 20-25 градусів. Якщо батарея холодніше, то такий тест не проводять.

Позитивний затиск навантажувальної вилки потрібно приєднати до відповідної клеми, а негативним штирем торкнуться "мінуса" АКБ, імітуючи роботу стартера.

Якщо напруга більше 10.2 В, то батарея повністю заряджена, якщо 9,6 В - близько 75%, а 8,4 і менше - близько 25% і менше.

Перевірка без приладів

Деякі водії перевіряють стан акумулятора без індикатора і приладів. Вони після виключення запалення чекають одну хвилину, а потім кілька разів натискають і утримують сигнал клаксона. Якщо звучання безперервне і гучне, значить з батареєю все в порядку.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Водії також перевіряють стан АКБ по яскравості ближнього світла. Якщо за п'ять хвилин рівень освітленості залишився незмінним, то, значить, акумулятор працює нормально.

Раніше ми розповіли, як перевірити двигун при покупці б/в автомобіля.