Практично кожен водій рано чи пізно стикається з ситуацією, коли вранці у автомобіля з'являються проблеми з акумулятором. Щоб зрозуміти, які саме це проблеми і чи можна реанімувати батарею, потрібно перевірити її стан. Сьогодні ми розповімо, як це зробити.
Індикатор
Перш за все, рекомендуємо оцінити рівень заряду по індикатору щільності і рівня електроліту на кришці АКБ. Якщо, звичайно, такий індикатор є.
Якщо індикатор зеленого кольору, то, значить, АКБ повністю заряджена, а рівень електроліту не викликає питань. Білий або сірий колір індикатора вказує на те, що батарея майже розряджена, а електроліту недостатньо. Найгірше, якщо індикатор чорний. Це означає, що акумулятор повністю розряджений.
Борткомпьютер
Якщо ваш автомобіль оснащується бортовим комп'ютером, то стан АКБ можна перевірити за його допомогою.
При непрацюючому двигуні напруга повинна бути 12,5-12,8 В. Це означає, що батарея заряджена на понад 90%. Якщо напруга менше 12 вольт, то рівень заряду батареї менше 50%. Якщо напруга 10,5 -11,5 В, то з такою батареєю ви навряд чи заведете мотор.
Перевірка тестером
Досвідчені водії перевіряють батарею за допомогою мультиметра. Спочатку потрібно включити режим вимірювання напруги, а потім прикласти чорний щуп до "мінуса" акумулятора, а червоний щуп - до "плюса".
При вимкненому моторі і повністю зарядженій батареї напруга повинна бути більше 12,6 В. Якщо напруга 12,5 - 12,3 В, то рівень заряду батареї становить 75% - 50%, а 12,1-11.7 В - менше 25%.
Навантажувальна вилка
Цей метод перевірки підходить, якщо двигун заглушений не менше п'яти годин, а температура АКБ - 20-25 градусів. Якщо батарея холодніше, то такий тест не проводять.
Позитивний затиск навантажувальної вилки потрібно приєднати до відповідної клеми, а негативним штирем торкнуться "мінуса" АКБ, імітуючи роботу стартера.
Якщо напруга більше 10.2 В, то батарея повністю заряджена, якщо 9,6 В - близько 75%, а 8,4 і менше - близько 25% і менше.
Перевірка без приладів
Деякі водії перевіряють стан акумулятора без індикатора і приладів. Вони після виключення запалення чекають одну хвилину, а потім кілька разів натискають і утримують сигнал клаксона. Якщо звучання безперервне і гучне, значить з батареєю все в порядку.
Водії також перевіряють стан АКБ по яскравості ближнього світла. Якщо за п'ять хвилин рівень освітленості залишився незмінним, то, значить, акумулятор працює нормально.
Раніше ми розповіли, як перевірити двигун при покупці б/в автомобіля.