Практично кожен водій рано чи пізно стикається з ситуацією, коли вранці у автомобіля з'являються проблеми з акумулятором. Щоб зрозуміти, які саме це проблеми і чи можна реанімувати батарею, потрібно перевірити її стан. Сьогодні ми розповімо, як це зробити.
Індикатор
Перш за все, рекомендуємо оцінити рівень заряду по індикатору щільності і рівня електроліту на кришці АКБ. Якщо, звичайно, такий індикатор є.
Якщо індикатор зеленого кольору, то, значить, АКБ повністю заряджена, а рівень електроліту не викликає питань. Білий або сірий колір індикатора вказує на те, що батарея майже розряджена, а електроліту недостатньо. Найгірше, якщо індикатор чорний. Це означає, що акумулятор повністю розряджений.
Борткомпьютер
Якщо ваш автомобіль оснащується бортовим комп'ютером, то стан АКБ можна перевірити за його допомогою.
Популярні зараз
У 2025 році у всіх українських школярів буде безкоштовне харчування
В Україні критично низький рівень народжуваності, - Жолнович
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
При непрацюючому двигуні напруга повинна бути 12,5-12,8 В. Це означає, що батарея заряджена на понад 90%. Якщо напруга менше 12 вольт, то рівень заряду батареї менше 50%. Якщо напруга 10,5 -11,5 В, то з такою батареєю ви навряд чи заведете мотор.
Перевірка тестером
Досвідчені водії перевіряють батарею за допомогою мультиметра. Спочатку потрібно включити режим вимірювання напруги, а потім прикласти чорний щуп до "мінуса" акумулятора, а червоний щуп - до "плюса".
При вимкненому моторі і повністю зарядженій батареї напруга повинна бути більше 12,6 В. Якщо напруга 12,5 - 12,3 В, то рівень заряду батареї становить 75% - 50%, а 12,1-11.7 В - менше 25%.
Навантажувальна вилка
Цей метод перевірки підходить, якщо двигун заглушений не менше п'яти годин, а температура АКБ - 20-25 градусів. Якщо батарея холодніше, то такий тест не проводять.
Позитивний затиск навантажувальної вилки потрібно приєднати до відповідної клеми, а негативним штирем торкнуться "мінуса" АКБ, імітуючи роботу стартера.
Якщо напруга більше 10.2 В, то батарея повністю заряджена, якщо 9,6 В - близько 75%, а 8,4 і менше - близько 25% і менше.
Перевірка без приладів
Деякі водії перевіряють стан акумулятора без індикатора і приладів. Вони після виключення запалення чекають одну хвилину, а потім кілька разів натискають і утримують сигнал клаксона. Якщо звучання безперервне і гучне, значить з батареєю все в порядку.
Водії також перевіряють стан АКБ по яскравості ближнього світла. Якщо за п'ять хвилин рівень освітленості залишився незмінним, то, значить, акумулятор працює нормально.
Раніше ми розповіли, як перевірити двигун при покупці б/в автомобіля.